niedziela, 22 września 2013

Tramwajowe inwestycje

Wymiana torowiska od Zagórza po granice z Katowicami, remonty przejazdów, przystanków i wiaduktu. W Sosnowcu trwa modernizacja infrastruktury tramwajowej. Nie wszystko jednak idzie zgodnie z planem. Wiadomo, że z opóźnieniem zakończą się prace na ul. 3-go Maja.


Zaawansowana jest przebudowa linii tramwajowej, prowadzącej od pętli w Zagórzu do ul. Żeromskiego. Za 32 mln zł remontowane są torowiska, przejazdy, przystanki i sieć elektro-energetyczna. W efekcie tramwaj ma stać się szybszym środkiem lokomocji niż autobus. Dzięki temu ma być również chętniej wybierany przez mieszkańców Zagórza i Środuli, jako sposób na dotarcie do centrum miasta. Podczas remontu tramwaje nie kursują, z ruchu wyłączone są także wewnętrzne pasy ul. 3-go Maja. Prace, wykonywane na zlecenie Tramwajów Śląskich, miały potrwać do września. Wiadomo, że z powodu opóźnień z dostarczaniem betonowych podkładów, termin nie zostanie dotrzymany. Do końca listopada, podczas remontu torowiska pod wiaduktem na ul. Narutowicza, w tym miejscu czasowo zamykana będzie jezdnia w kierunku centrum. Żeby dostać się do centrum, trzeba będzie wjechać na górę, przejechać na wprost, a następnie ponownie włączyć się do ul. 3-go Maja. Modernizacja czeka też przejazdy przez tory na skrzyżowaniu z ul. Parkową i Mościckiego. Na przyszły rok zaplanowano remont torowiska i przystanków w ciągu ul. 3-go Maja, na odcinku od skrzyżowania z ul. Żeromskiego do „Ślimaka”.


41 mln zł kosztować będą prace w innych rejonach miasta. Najbardziej zmieni się odcinek linii 15, prowadzący od ul. Piłsudskiego do granicy z Katowicami. Powstaną na nim dwa torowiska, co wyeliminuje obecne „mijanki”. Tory będą ułożone na środku jezdni, a w ich dotychczasowym miejscu pojawi się chodnik i ścieżka rowerowa. Tramwaje jadące nowym torowiskiem, mają mniej hałasować. Przebudowa ma ruszyć w przyszłym roku. Do remontu przewidziano też przejazdy na skrzyżowaniach ul. Sobieskiego i Piłsudskiego, a także 3-go Maja i Piłsudskiego.

Nowe tory pojawią się również na ulicy Małachowskiego, na odcinku od ronda Gierka do skrzyżowania z ulicą Mościckiego. Wykonane zostaną w technologii tzw. szyny pływającej, co obniży drgania i hałas. Oprócz tego wymieniona będzie nawierzchnia jezdni.

Na Niwce, nad ul. Orląt Lwowskich, powstaje nowy wiadukt. Dlatego dotychczasową linię 26 podzielono na 26a i 26b. Tramwaje kursują na odcinkach Milowice Pętla – Dańdówka Skrzyżowanie i Dańdówka Skrzyżowanie – Niwka Kościół. Do Mysłowic można dostać się zastępczymi minibusami nr T-26.

(TaKal)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz