Wymiana
torowiska od Zagórza po granice z Katowicami, remonty przejazdów,
przystanków i wiaduktu. W Sosnowcu trwa modernizacja infrastruktury
tramwajowej. Nie wszystko jednak idzie zgodnie z planem. Wiadomo, że
z opóźnieniem zakończą się prace na ul. 3-go Maja.
Zaawansowana
jest przebudowa linii tramwajowej, prowadzącej od pętli w Zagórzu
do ul. Żeromskiego. Za 32 mln zł remontowane są torowiska,
przejazdy, przystanki i sieć elektro-energetyczna. W efekcie tramwaj
ma stać się szybszym środkiem lokomocji niż autobus. Dzięki temu
ma być również chętniej wybierany przez mieszkańców Zagórza i
Środuli, jako sposób na dotarcie do centrum miasta. Podczas remontu
tramwaje nie kursują, z ruchu wyłączone są także wewnętrzne
pasy ul. 3-go Maja. Prace, wykonywane na zlecenie Tramwajów
Śląskich, miały potrwać do września. Wiadomo, że z powodu
opóźnień z dostarczaniem betonowych podkładów, termin nie
zostanie dotrzymany. Do końca listopada, podczas remontu torowiska
pod wiaduktem na ul. Narutowicza, w tym miejscu czasowo zamykana
będzie jezdnia w kierunku centrum. Żeby dostać się do centrum,
trzeba będzie wjechać na górę, przejechać na wprost, a następnie
ponownie włączyć się do ul. 3-go Maja. Modernizacja czeka też
przejazdy przez tory na skrzyżowaniu z ul. Parkową i Mościckiego.
Na przyszły rok zaplanowano remont torowiska i przystanków w ciągu
ul. 3-go Maja, na odcinku od skrzyżowania z ul. Żeromskiego do
„Ślimaka”.
41
mln zł kosztować będą prace w innych rejonach miasta. Najbardziej
zmieni się odcinek linii 15, prowadzący od ul. Piłsudskiego do
granicy z Katowicami. Powstaną na nim dwa torowiska, co wyeliminuje
obecne „mijanki”. Tory będą ułożone na środku jezdni, a w
ich dotychczasowym miejscu pojawi się chodnik i ścieżka rowerowa.
Tramwaje jadące nowym torowiskiem, mają mniej hałasować.
Przebudowa ma ruszyć w przyszłym roku. Do remontu przewidziano też
przejazdy na skrzyżowaniach ul. Sobieskiego i Piłsudskiego, a także
3-go Maja i Piłsudskiego.
Nowe
tory pojawią się również na ulicy Małachowskiego, na odcinku od
ronda Gierka do skrzyżowania z ulicą Mościckiego. Wykonane zostaną
w technologii tzw. szyny pływającej, co obniży drgania i hałas.
Oprócz tego wymieniona będzie nawierzchnia jezdni.
Na
Niwce, nad ul. Orląt Lwowskich, powstaje nowy wiadukt. Dlatego
dotychczasową linię 26 podzielono na 26a i 26b. Tramwaje kursują
na odcinkach Milowice Pętla – Dańdówka Skrzyżowanie i Dańdówka
Skrzyżowanie – Niwka Kościół. Do Mysłowic można dostać się
zastępczymi minibusami nr T-26.
(TaKal)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz